RSS Feeds
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Τεχνολογία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Τεχνολογία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Δευτέρα, Ιανουαρίου 19, 2009

Virtual Barber Shop

Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας μια απίστευτη ακουστική εμπειρία! Σήμερα καθώς γύριζα από τη δουλειά, άκουγα το τελευταίο podcast του Θέμου, στο τέλος του οποίου ο Θέμος παρέθεσε ένα ηχητικό απόσπασμα 5 λέπτων με τον χαρακτηριστικό τίτλο Virtual Barber Shop.

Τι είναι αυτό ακριβώς; Λοιπόν κάτι τύποι θέλοντας να αποτυπώσουν την ηχητική εμπειρία ενός κουρέματος, τοποθέτησαν δύο μικρόφωνα, ένα σε κάθε αυτί του πελάτη. Με αυτό τον τρόπο, κατάφεραν να ηχογραφήσουν ένα τυπικό κούρεμα καθώς και όλους τους περιφερειακούς ήχους κατά τη διάρκεια αυτού.

Μπορεί να ακούγεται πολύ απλό και καθημερινό, αλλά σας προτρέπω να ακούσετε το ηχητικό απόσπασμα χρησιμοποιώντας αποκλειστικά και μόνο ακουστικά ενώ παράλληλα θα έχετε κλειστά τα μάτια σας!!!

Το μόνο που έχω να πω είναι ότι σε ορισμένα σημεία πραγματικά ανατρίχιασα!! Οι ήχοι ακούγονται λες και έχεις μπει στο σώμα του ανθρώπου που είναι στο κουρείο.



Αφού ακούσετε το απόσπασμα, μπορείτε να ψάξετε στο YouTube για μερικά video τα οποία δείχνουν τις αντιδράσεις διάφορων ανθρώπων καθώς ακούν το απόσπασμα!!

Enjoy Virtual Barber Shop!!

Παρασκευή, Ιανουαρίου 09, 2009

The truth about switching

Ψάχνοντας στο Internet για τα απαραίτητα δεδομένα που θα με βοηθήσουν να πάρω την απόφαση στο ερώτημα που ήταν και τίτλος σε προηγούμενο post μου, έπεσα πάνω σε αυτό το κείμενο που από πολλούς θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως Apple Propaganda!

Παρασκευή, Ιανουαρίου 02, 2009

To Mac or not to Mac!

Όπως περιγράφω και στο προηγούμενο post, βρίσκομαι σε φάση αναζήτησης λύσης για την αντικατάσταση του κατά τα φαινόμενα μη λειτουργικού υπολογιστή μου.

Η μια εναλλακτική είναι η αγορά των απαραίτητων εξαρτημάτων για την αναγέννηση του υπολογιστή, δηλαδή: motherboard, επεξεργαστής, μνήμες, κάρτα γραφικών (μιας και η δική μου είναι AGP). Το συνολικό κόστος για αυτή την περίπτωση ανέρχεται περίπου στα 450 €.

Από την άλλη, μου παρουσιάζεται μια μεγάλη ευκαιρία να μπω στον μαγικό κόσμο της Apple με την αγορά ενός Mac. Πιο συγκεκριμένα, ενός MacBook το οποίο όσο είναι στο σπίτι θα συνδέεται πάνω στην LG οθόνη μου και στο πληκτρολόγιο / mouse. Κατά συνέπεια, θα λειτουργεί ως desktop. Το μόνο αρνητικό είναι η τιμή η οποία είναι γύρω στα 1250 €.

Για να είμαι ειλικρινείς, κατά βάθος προτιμώ τη δεύτερη λύση αλλά είμαι σκεπτικός λόγω του υψηλού κόστους. Θα ήθελα την άποψή σας πάνω στο θέμα έτσι ώστε να μπορέσω να κατασταλλάξω σε μια από τις δυο εναλλακτικές...

Bad memory!

Το 2008 φεύγοντας μου παρουσίασε το κακό του πρόσωπο. Είχα παραγγείλει μια μνήμη (1 GB) για να "αναστήσω" τον υπολογιστή μου και τελικά το αποτέλεσμα ήταν να απεβιώσει πριν της ώρας του.

Το χρονικό έχει ως εξής: παραμονή Πρωτοχρονιάς παρέλαβα την μνήμη και μόλις επέστρεψα σπίτι, την τοποθέτησα στο 4ο και μοναδικό ελεύθερο slot της μητρικής μου. Με την προσθήκη της μνήμης, θα έφτανα τα 2 GB RAM. Ανοίγω, λοιπόν, τον υπολογιστή, μπαίνω στα Windows XP και μετά από λίγη ώρα μου εμφανίζεται ένα ωραιότατο BSOD, το οποίο ανέφερε ότι το πρόβλημα εντοπιζόταν στη physical memory. Κάνω restart και εκκινώ τον υπολογιστή από το live CD του Ubuntu με σκοπό να τρέξω το memory test utility (το οποίο το προτείνω ανεπιφύλακτα). Μετά το πρώτο πέρασμα, το πρόγραμμα εντόπισε 10 σημεία στην καινούργια μνήμη τα οποία παρουσίαζαν ορισμένα προβλήματα. Για καλή μου τύχη, πήρα μια φωτογραφία του report με το iPhone.

Μετά, τον έλεγχο κάνω επανεκκίνηση και φεύγω για λίγο από το δωμάτιο. Μόλις γύρισα, μια περίεργη μυρωδιά ερχόταν από τον υπολογιστή... Τον έκλεισα αμέσως, χωρίς όμως να καταφέρω να εντοπίσω την πηγή της μυρωδιάς. Όταν προσπάθησα να τον βάλω σε λειτουργία, ο υπολογιστής φαινόταν να εκκινεί κανονικά χωρίς όμως να δείνει σήμα στην οθόνη η οποία παρέμεινε μαύρη.

Έβγαλα κάθε συσκευή από το κουτί και άφησα μόνο τον σκληρό με το λειτουργικό και την κάρτα γραφικών. Δοκίμασα άλλη κάρτα γραφικών, άλλη οθόνη αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Επίσης, έβγαλα όλα τα τσιπάκια RAM και δοκίμασα ένα σε κάθε μια από τις τέσσερις θέσεις. Κατά τα φαινόμενα, πρέπει να ζορίστηκε η μνήμη από το memory test και να κάηκε ή να έκαψε τον memory controller. Οπότε, μας άφησε χρόνους η μητρική και κατά συνέπεια, λόγω της παλαιότητας της (P4S800), πάμε για ολική αναβάθμιση.

Έχετε να προτείνετε κάποια άλλη λύση να δοκιμάσω μπας και γλυτώσω τα έξοδα;

Σάββατο, Οκτωβρίου 11, 2008

WD MyBook 2 Essential 1 TB

Σήμερα, μετά από πολύ σκέψη αγόρασα έναν εξωτερικό σκληρό δίσκο. Πιο συγκεκριμένα τον WD MyBook 2 Essential 1 TB. Η ανάγκη ήταν επιτακτική καθώς οι εσωτερικοί μου δίσκοι είχαν γεμίσει παρόλες τις προσπάθειές μου...

Με την ευκαιρία της τοποθέτησης του δίσκου στο σύστημά μου, αποφάσισα να ξεδιαλύνω λίγο την κατάσταση του γραφείου μου. Έτσι, αποσύνδεσα όλες τις συσκευές από το PC, καθάρισα, πέταξα πολλά άχρηστα αντικείμενα (DVDs, CDs, περιοδικά κ.λπ.) και στο τέλος επανασύνδεσα το PC. Κατά την επανασύνδεση των καλωδίων, προσπάθησα να βολέψω όσο γίνεται καλύτερα τα καλώδια έτσι ώστε να μην είναι μπερδεμένα...

Αυτή τη στιγμή, αντιγράφω στον εξωτερικό όλα τα αρχεία (κυρίως multimedia υλικό: ταινίες, σειρές, φωτογραφίες) και σιγά σιγά θα βάλω μια τάξη. Καιρός ήταν...

Τρίτη, Σεπτεμβρίου 30, 2008

Data Plans: The Greek Way

Η κατάσταση των 3G data plans στη χώρα μας είναι επιεικώς απαράδεκτη. Με την υφιστάμενη κατάσταση συσκευές όπως είναι το iPhone, τα Blackberries και γενικά όλα τα PDAs χάνουν μεγάλο ποσοστό της λειτουργικότητάς τους.

Διάβαζα τις προάλλες σε ένα blog τις τιμές, που ανακοίνωσε η Turkcell, για τα προγράμματα συμβολαίου που θα παρέχονται με την αγορά του iPhone 3G. Ε, οι άνθρωποι προσφέρουν unlimited 3G σε κάποια από τα πακέτα σε αρκετά καλές τιμές.

Να δω πότε θα ξυπνήσουν οι δικές μας εταιρείες... Σήμερα, έκανε ένα βήμα προς τη θετική κατεύθυνση η Wind. Αλλά, δεν φτάνει μόνο αυτό. Απέχουμε παρασάγγας από τα δεδομένα των Ευρωπαίων φίλων μας.

Ειδικά, η Vodafone θα μπορούσε εκμεταλλευόμενη την αποκλειστική διάθεση του iPhone, να προσφέρει ένα άκρως ανταγωνιστικό πακέτο για data με το οποίο θα γινόταν κυρίαρχος της αγοράς. Αλλά, προτίμησε την εύκολη λύση από το να ταράξει τα λιμνάζοντα νερά.

Τρίτη, Μαΐου 06, 2008

Το iPhone στην Ελλάδα!

Επιτέλους, μετά από τόσους μήνες κυκλοφορίας η Apple ήρθε σε συμφωνία με μια εταιρεία που δραστηροποιείται στην Ελλάδα για να το εμπορευτεί! Έτσι, όσοι επιθυμούν θα μπορούν να το προμηθευτούν από την Vodafone όταν αυτή το ανακοινώσει. Όπως, αναφέρεται χαρακτηριστικά η Vodafone θα διαθέσει το κινητό στην αγορά της χώρας μας μέσα στον χρόνο (later in this year αγγλιστί).

Βέβαια, μεγάλα ερωτήματα δημιουργούνται για το ποιά έκδοση του iPhone θα "φέρει", αν αυτή θα έχει το όχι και τόσο εύχρηστο και χρήσιμο Vodafone Live!, και για το είδος του συμβολαίου που θα σε αναγκάζει να χρησιμοποιείς!

Υπομονή και όλα τα ερωτήματα θα απαντηθούν εν καιρώ...

Τετάρτη, Απριλίου 30, 2008

Mario Kart Wii

Επειδή κάθε άνθρωπος κρύβει μέσα του ένα παιδί, έτσι και εγώ χθές και σήμερα έχω ψιλολιώσει με ένα φιλαράκι στο Mario Kart Wii!! Μιλάμε για την απόλυτη αίσθηση διασκέδασης και παλιμπαιδισμού! Χαχα!

Το παιχνίδι έρχεται μαζί (κατά το "comes with" των Άγγλων που τόσο συχνά χρησιμοποιείται από τους Έλληνες) με ένα τιμονάκι (είναι αυτό που φαίνεται στην εικόνα παραπάνω να κρατά ο Mario και ο Luigi) στο οποίο προσαρμόζεται το χειριστήριο του Wii και σου δίνει τη δυνατότητα να νοιώθεις ότι οδηγάς στην πραγματικότητα! ;-)

Οι δυνατότητες του παιχνιδιού πολλαπλασιάζονται στο multiplayer! Χωρίζεται η εικόνα στην μέση και οι μάχες είναι ατελείωτες!

Σάββατο, Απριλίου 19, 2008

Δικτυακή Συμμετοχικότητα


Αυτό το post γράφτηκε μετά από την ανάγνωση ενός από τα τελευταία post του φίλου Papo.

Το Internet εξελίσσεται και αυτό γίνεται προς την πλευρά της συμμετοχικότητας. Τον τελευταίο καιρό, υπάρχει μια τεράστια έξαρση του social networking (βλέπε Facebook, Xing, MySpace κλπ). Προσωπική μου άποψη είναι ότι η όλη ιστορία μπορεί να ξεκίνησε από ορισμένους δικτυακούς τόπους οι οποίοι δεν είχαν το απαραίτητο βάθος στις υπηρεσίες τους αλλά πάντα από κάπου πρέπει να γίνει η αρχή, το μπαμ.

Έτσι, πλέον παρατηρούμε στην καθημερινότητά μας να αναφερόμαστε όλο και πιο πολύ στις "ψηφιακές" μας οντότητες. Το μεγάλο ερώτημα είναι κατά πόσο οι "ψηφιακές" αυτές οντότητες ταυτίζονται ή όχι με τις πραγματικές. Κοινώς, είμαστε μυστικοπαθείς ή θέλουμε να γνωρίζουν όλοι την αντιστοιχία της "ψηφιακής" με την πραγματική μας ταυτότητας. Και αν δεν θέλουμε, γιατί συμβαίνει αυτό;

Θεωρώ ότι αυτό το φαινόμενο βρίσκεται σε ύφεση και αυτό θα μας οδηγήσει σε μια πραγματική συμμετοχικότητα. Για παράδειγμα, τι νόημα έχει ένα blog όταν ο επισκέπτης δεν αφήνει ένα σχόλιο στο εκάστοτε άρθρο! Το Διαδίκτυο για να επεκταθεί, απαιτεί την διαδραστικότητα. Δηλαδή, την αλληλεπίδραση των χρηστών. Αυτό, εν γένει, απαιτεί και η κοινωνία μας. Δεν πρέπει να μένουμε αμέτοχοι αλλά να συμμετέχουμε και να εκφράζουμε την άποψή μας είτε αυτή είναι θετική ή αρνητική με το περιεχόμεν ενός άρθρου.

Οπότε, ήρθε η ώρα να περάσουμε από την απλή παρατήρηση κειμένων, podcasts και λοιπών αντικειμένων σε μια πιο έμπρακτη αλληλεπίδραση με τα δημιουργήματα κάποιων!

Πέμπτη, Απριλίου 10, 2008

Ubuntu Experience

Χθες το απόγευμα, εγκατέστησα την τελευταία έκδοση του Ubuntu. Ήθελα πάντα να ασχοληθώ σε βάθος με κάποια διανομή Linux αλλά πάντα κάτι συνέβαινε και την άφηνα απλά εγκατεστημένη στον υπολογιστή μου.

Μέχρι προχθές είχα εγκατεστημένη μια παλιά έκδοση των SUSE την οποία είχα χρησιμοποιήσει για αρκετό καιρό για μερικές εργασίες του πανεπιστημίου αλλά και για το paper με το Bluetooth. Ήθελα, όμως, να βρω μια διανομή με την οποία θα μπορούσα σιγά-σιγά να αντικαταστήσω τα Windows. Προσωπικά, μου φαίνεται πολύ δύσκολο κάτι τέτοιο αλλά τα Ubuntu με διέψευσαν τελείως!!!

Η εγκατάσταση ήταν πολύ απλή και χρειάστηκε μόνο να με ρωτήσει για το σε ποιο partition θα γίνει η εγκατάσταση και για το όνομα του λογαριασμού μου. Μετά από λίγη ώρα άκουγα τον ήχο που δήλωνε ότι το λειτουργικό εκκινούσε! Η μεγαλύτερη έκπληξή μου ήταν ότι το λειτουργικό εντόπισε μόνο του την κάρτα γραφικών μου αλλά κυρίως την κάρτα ασύρματου δικτύου!!! Τρελάθηκα!!!

Πλέον, ασχολούμαι από το πρωί με το Ubuntάκι μου και δεν το χορταίνω! Η εγκατάσταση των προγραμμάτων είναι μια μαγεία! Απλά πατάς Applications/Add-Remove και έχεις να επιλέξεις από μια τεράστια γκάμα εφαρμογών, η οποία περιλαμβάνει τις βασικές κατηγορίες (multimedia, system, sound/video) ακόμα και παιχνίδια. Βρήκα ακόμα και το ScummVm με το οποίο μπορείς να εκτελέσεις μερικά από τα κλασσικότερα adventure games που χρησιμοποιούν το διάσημο SCUMM interface της LucasArts!!

Φυσικά, δεν μπορούσαν να λείπουν ορισμένα προβληματάκια τα οποία μάλλον οφείλονται στην άγνοια μου για το Linux. Το κυριότερο από αυτά έχει να κάνει με την κάρτα τηλεόρασης μου Pinnacle PCTV Pro που δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω. Αλλά που θα πάει όλο και κάτι θα βρω! ;-)

Πέμπτη, Μαρτίου 20, 2008

Επιστροφή στο διάβασμα...

Μετά από αρκετό καιρό (αλήθεια πόσο;) σήμερα ξεκίνησα να διαβάζω την διπλωματική μου εργασία για τις εξετάσεις του Τ.Ε.Ε. που θα δώσω την προσεχή Τετάρτη. Επιστροφή, λοιπόν, στα του Bluetooth που για αρκετό καιρό με "παίδευε".

Πιο πολύ το βλέπω ως μια ευκαιρία να μπω σε ένα πρόγραμμα διαβάσματος γιατί έχω μείνει αρκετό καιρό έξω από τα πράγματα και έχω αρχίσει να σκουριάζω. Άλλωστε, θέλω να αυξήσω τις γνώσεις στο πεδίο των δικτύων το οποίο το έχω παραμελήσει. Αν έχετε κάποιο καλό βιβλίο να προτείνετε είμαι όλος αυτιά!

Βασικά, θα ήθελα ένα βιβλίο πιο πρακτικό. Καλός o Tanenbaum (πραγματικά πολύ καλό βιβλίο για αρχάριους) αλλά για ακαδημαικό επίπεδο. Θέλω να ξεφύγω από την απλή ανάλυση της λειτουργίας των προτοκόλλων και να δω λίγο στην πράξη πως λειτουργούν, πως στήνετε ένα δίκτυο, ρυθμίσεις των Routers, DHCP Server κλπ. Αλήθεια, τα βιβλία που αναφέρονται στις πιστοποιήσεις της Cisco είναι καλά; Εννοώ αυτά που αναφέρονται στα αρχικά επίπεδα πιστοποίησης.

Για πείτε καμία γνώμη, γιατί η ώρα της εύρεσης εργασίας πλησιάζει επικίνδυνα και πρέπει να είμαστε άρτια εξοπλισμένοι!

Τετάρτη, Ιανουαρίου 16, 2008

Apple on the air!

Η Apple έχει βάλει σκοπό να μας τρελάνει και να μας αδειάσει τις τσέπες! :-)
Χθες ανακοίνωσε την κυκλοφορία του MacBook Air, του λεπτότερου φορητού υπολογιστή στην ιστορία. Μιλάμε ότι το νέο θαύμα της Apple έχει πάχος μικρότερο των 2 εκατοστών! Το Κουπερτίνο έχει ταυτιστεί με τον όρο τεχνολογικές καινοτομίες. Τι να πρωτοπεί κανείς... Τα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτού είναι: Intel Core 2 DUO εώς 1.8 GHz, 2 GB RAM, 80 GB HD, Wireless/Bluetooth Adaptors και οθονούλα των 13''!! Ένα άκρως εντυπωσιακό στοιχείο είναι η ενσωμάτωση της νέας τεχνολογίας MultiTouch που χρησιμοποιεί και το iPhone.

Φυσικά, είχαμε και την ανακοίνωση του Jan '08 Software Update για το iPhone. Κοινώς, την ανακοίνωση της έκδοσης 1.1.3 του λογισμικού. Αυτή, λοιπόν, περιελαμβάνει νέες λειτουργείες στο Map App του iPhone, την ενσωμάτωση της λειτουργίας αποστολής SMS σε πολλούς παραλήπτες και πολλές άλλες.

Είναι μια τρέλα η Apple! Αλλά, πέστε μου που να βρεις λεφτά να τα αγοράσεις όλα αυτά; Χαχα!

Κυριακή, Δεκεμβρίου 23, 2007

Full Routing

Τελικά, το πρόβλημα που αντιμετώπιζα με την δρομολόγηση στο δίκτυο μου λύθηκε. Και μάλιστα, η λύση ήταν πιο εύκολη και προφανής από ότι νόμιζα.

Το μόνο που χρειαζόταν ήταν, η χρήση κοινής ομάδας IP (δηλαδή όλοι οι κόμβοι είχαν IP της μορφής 192.168.2.x) και επίσης δήλωση σε κάθε PC του σωστού Gateway από το οποίο θα έπερνε σύνδεση στο Internet. Έτσι, πλέον, το κάθε υπο-δίκτυο πέρνει σύνδεση από τον δικό του ADSL Router και όλα πάνε καλά. Ούτε RIP, ούτε OSPF ... ;-)

Παρασκευή, Δεκεμβρίου 21, 2007

2Play Δίκτυο και Δρομολόγηση

Μετά από αρκετό καιρό σκεπτικισμού περί του θέματος, αποφάσισα να περάσω και εγώ σε μια από τις εταιρείες που προσφέρουν πακέτα τηλεφωνίας και Internet. Έτσι, μετά από ένα ομολογουμένως normal διάστημα αναμονής (κοντά στις 3 βδομάδες), ενεργοποιήθηκε η νέα μου τηλεφωνική σύνδεση με την Forthnet.

Η σύνδεση Internet έχει ανώτατο όριο τα 24 Mbps, και εγώ αυτές τις πρώτες μέρες έχω πιάσει από 11 εώς 15 Mbps. Δεν μπορώ να πώ ότι έχω παράπονο. Θα τσεκάρω σύντομα και ένα άλλο router εκτός από αυτό που μου έδωσαν (Siemens CL - 110) για να δω μήπως βελτιώνεται η κατάσταση. Το θέμα είναι ότι πλέον στο δικτυάκι που έχω φτιάξει με ένα φίλο μου που μένουμε στην ίδια πολυκατοικία έχουμε 2 ενεργοποιημένες γραμμές ADSL και δημιουργείται ένα πρόβλημα με το routing και συνεπώς με το ποια γραμμή θα χρησιμοποιείτα.

Όπως φαίνεται και στην εικόνα, το δίκτυο μας αποτελείται από 4 PCs, 1 Access Point και 2 ADSL Modem/Routers. Καθένα από τα δυο υπό-δίκτυα λειτουργούν χώρις κάποιο πρόβλημα. Μέχρι σήμερα δεν έχω καταφέρει να τα κάνω να επικοινωνούν (File Sharing, ping). Μια προφανής λύση θα ήταν να "πέφτουν" όλα τα PCs σε ένα router το οποίο θα αναλαμβάνει και την δρομολόγηση. Αλλά κατά αυτό τον τρόπο θα χρησιμοποιούν όλοι μια από τις δυο συνδέσεις ADSL κάτι που δεν είναι επιθυμητό.

Θα προσπαθήσω και άλλο αυτές τις μέρες που έχω την Χριστουγεννιάτικη άδειά μου (6 ημέρες) και θα ενημερώσω άμεσα.

Σάββατο, Νοεμβρίου 03, 2007

MacBook VS iPhone


Νομίζω ότι τον τελευταίο καιρό γίνομαι όλο και πιο πολύ Apple-maniac! Μετά την τρέλα που με έχει πιάσει με το iPhone, έχω κολλήσει και με το μικρό διαμαντάκι της Apple που λέγεται MacBook. Για να γίνω πιο σαφής, αναφέρομαι στην μικρή έκδοση του MacBook αυτή με την οθόνη των 13''!

Κατέβηκα χθές το απόγευμα μαζί με ένα φιλαράκι στην Sillicon Valley της Αθήνας, την Στουρνάρη, και φυσικά περάσαμε μια βόλτα από το Apple Demo Store. Τι να πως για αυτό τον φορητό. Είναι μια τρέλα από κάθε άποψη!! Και η τιμή (1100€) του δεν μπορώ να πω ότι είναι τσιμπημένη καθώς για αυτά που προσφέρει είναι αρκέτά καλή. Μιλάμε για Intel Core 2 Duo 2GHz, 1 GB RAM και 80 GB HD σε συνδυασμό με την ποιότητα κατασκευής της Apple αλλά και με το καταπληκτικό Leopard!

Πιστεύω ότι είναι μια πολύ καλή πρόταση για κάποιον που θέλει να μυηθεί στον μαγικό κόσμο της Apple! Τι λέτε;

Το πρόβλημα μου είναι όμως ότι αυτό τον καιρό ως φαντάρος, δεν διαθέτω το απαραίτητο κονδύλι για αυτή την αγορά. Κατά συνέπεια, πρέπει να περιμένω να βρω μια δουλίτσα για να μαζέψω κανά φράγκο...

Οπότε υπομονή μέχρι τον Μάιο όταν και απολύομαι και ευελπιστώ να έχω βρει ως τότε μια καλή δουλειά (a proper job που λένε και οι φίλοι μας οι Άγγλοι!).

Τρίτη, Δεκεμβρίου 26, 2006

Wireless Connection Established!

Ναι, είναι πραγματικότητα! Επιτέλους, πριν 3 μέρες αγόρασα (ή μάλλον μου αγόρασαν...) το πολυπόθητο wireless router που ήθελα τόσο καιρό. Πλέον, συνδέομαι ασύρματα στον κεντρικό router της Level1 που μοιράζει Internet και γλύτωσα από τις προσωρινές λύσεις του proxying. Είναι μεγάλη ιστορία ο τρόπος δικτύωσης που χρησιμοποιούσα στην προ router εποχή. Αλλά, τώρα συνέδεσα τον wireless router της Linksys WRT54G πάνω στον router της Level1 και όλα είναι τέλεια!

Τρίτη, Οκτωβρίου 24, 2006

Digital Technology Expo 2006

Το τριήμερο 20-22 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε η ετήσια έκθεση τεχνολογίας DTE η οποία μέχρι πρόσφατα ήταν γνωστή με το όνομα Comdex. Ο εκθεσιακός χώρος βρίσκεται στην Παλλήνη και είναι σύμφωνα με το επίσημο site "το αρτιότερο εκθεσιακό κέντρο της Αθήνας". Μπορεί να είναι μακριά από το κέντρο της πόλης αλλά υπάρχουν πολλοί τρόποι μετάβασης σε αυτό. Εγώ πήγα την τρίτη και τελευταία μέρα της έκθεσης και χρησιμοποίησα το μετρό για να φθάσω στο σταθμό "Δουκίσσης Πλακεντίας" και από εκεί πήρα το πούλμαν της έκθεσης.


Μόλις έφθασα, αντίκρισα την είσοδο της έκθεσης όπως φαίνεται στην πλαινή φωτογραφία. Τα καλά μάλλον σταματάνε κάπου εδώ καθώς οι συμμετέχουσες εταιρείες δεν μας εντυπωσίασαν με τα εκθέματά τους. Δεν είδαμε κάποιο καινοτόμο περίπτερο, ούτε κάποιο νέο προιόν που θα μας έκανε τη ζωή πιο εύκολη. Μάλιστα, υπήρχαν αρκετά περίπτερα που δεν είχαν να προσφέρουν απολύτως τίποτα στον επισκέπτη οπότε κατά συνέπεια δεν είχαν να κερδίσουν τίποτα και οι ίδιες οι εταιρείες.

Από εκεί και πέρα, εγώ θέλω να συγχαρώ και να πω πολλά μπράβο στα παιδιά του AWMN (Athens Wireless Metropolitan Network) και στου HELLUG για την όρεξη τους και το μεράκι τους. Πραγματικά, απέδειξαν ότι πολλές ερασιτεχνικές και μη κερδοσκοπικές προσπάθειες μπορούν να πετύχουν πολλά περισσότερα από ότι μια καλά οργανωμένη επιχείρηση. Για αυτό άλλωστε ήταν τα μοναδικά περίπτερα που είχαν τόσο πολύ και ενθουσιώδη κόσμο. Βέβαια, το e-shop χρησιμοποίησε "αθέμιτα" μέσα για να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες, καθώς μερικές αιθέριες υπάρξεις (Αλέξη γιατί δεν πήρες ψηφιακή;;; ;) ) μοίραζαν σακούλες του καταστήματος και ενημέρωναν τους επισκέπτες που όλο ...ενδιαφέρον έτρεχαν εξυπηρετηθούν. :)

Αυτά για φέτος και ελπίζω του χρόνου να επισκεφθούμε μια βελτιωμένη Digital Technology Expo 2007 !

Τρίτη, Οκτωβρίου 17, 2006

IPSec connection established !!!












Ναι, ο Θεός του Linux με βοήθησε και επιτέλους κατάφερα να στείσω το IPSec (για τους ενδιαφερόμενους είναι σε transport mode και χρησιμοποιώ manual keying) πριν λίγο!! Είμαι πολύ χαρούμενος !!!

Γιατί όμως να είναι τόσο δύσκολο να το ρυθμίσεις; Κατανοώ ότι πρόκειται για ερασιτεχνική προσπάθεια αυτή η μεταφορά και υλοποίηση του IPSec σε περιβάλλον Linux αλλά θα μπορούσαν να φτιάξουν για την επόμενη έκδοση και ένα παραθυρικό περιβάλλον έτσι ώστε να μπορούμε να το ρυθμίζουμε πιο εύκολα.

Παλαιότερα, είχα προσπαθήσει να κάνω την σύνδεση με automatic keying αλλά εκεί ήταν που έχασα εντελώς τον μπούσουλα. Το κακό είναι ότι τα μηνύματα λάθους που επιστρέφει το πρόγραμμα δεν είναι πλήρως κατανοητά με αποτέλεσμα να μην ξέρει ο χρήστης τι ακριβώς έχει κάνει λάθος. Η χειρότερη φάση είναι όταν νομίζεις ότι ακολουθείς πιστά και κατά γράμμα κάποιο tutorial αλλά τελικά σου έχει ξεφύγει κάποια υποσημείωση γραμμένη με μικρή γραμματοσειρά και χτυπάς το κεφάλι σου στον τοίχο μην καταλαβαίνοντας τι φταίει...

ΥΓ. Άντε το επόμενο βήμα είναι σχετικά εύκολο και ποτέ δεν αντιμετώπισα ιδιαίτερα προβλήματα...

Τρίτη, Οκτωβρίου 10, 2006

Linux: ταλαιπωρία και ευχαρίστηση

Οι πρώτες μου προσπάθειες στον μαγικό κόσμο του Linux έγιναν πριν 1,5 με 2 χρόνια όταν ξεκίναγα τη διπλωματική μου εργασία. Ένα κομμάτι της απαιτούσε την εκτέλεση μιας εφαρμογής σε Linux. "Ωραία βρέθηκε επιτέλους η ευκαιρία!", είπα και έτσι μπήκαν για πρώτη φορά στον υπολογιστή μου. Δεν ήμουν ποτέ προκατελλημένος απέναντί τους, απλά είχα μια μικρή φοβεία κυρίως για το κομμάτι της εγκατάστασής τους μιας και είχα ακούσει πολλά παράπονα από άλλους χρήστες. Φυσικά, εγώ δεν μπορούσα να γλυτώσω από την ατυχία του πρωτάρη (ναι ναι δεν ισχύει η τύχη του πρωτάρη στους υπολογιστές!!) και έτσι τα SUSE δεν έλεγαν με τίποτα να εγκατασταθούν στο PC μου. Έτσι και εγώ έβαλα για αρχή τα Mandrake και βρήκα την υγειά μου.

Τέλειωσε η διπλωματική, την παρουσίασα και μετά από 1-2 μήνες χρειάστηκε να το ξαναχρησιμοποιήσω. Πιο συγκεκριμένα, έπρεπε να χρησιμοποιήσω SSH και IPSec σε Linux για μια δημοσίευση που ετοιμάζαμε εκείνο τον καιρό. Το SSH δεν μου δημιούργησε το παραμικρό πρόβλημα αλλά όταν άρχισα να ασχολούμε με το IPSec δεινοπάθησα... Για τις επόμενες 5-6 μέρες, κοιμόμουν 3-4 ώρες την ημέρα καθώς έπρεπε να προλάβω το deadline υποβολής της εργασίας. Ευτυχώς, την τελευταία μέρα τα ξημερώματα (κατά τις 5 το πρωί) δέησε το IPSec να λειτουργήσει. Τότε άρχησε ένας αγώνας δρόμου για την πραγματοποίηση των απαραίτητων μετρήσεων οι οποίες τελικά τελειώσαν 12 ώρες μετά.

Από τότε έμπαινα στο Linux καθαρά για λόγους ευχαρίστησης. Ειδικά, ο συνδυασμός Linux+ADSL είναι πραγματικά το κάτι άλλο. Χαίρεσαι να δουλεύεις!!! Δυστυχώς, όμως, το μαρτύριο έπρεπε να επαναληφθεί για μια νέα δημοσίευση. Χωρίς να έχω πειράξει απολύτως τίποτα από τις ρυθμίσεις ξεκίνησα τις νέες μετρήσεις. Το SSH λειτούργησε άψογα... Το IPSec όμως δεν έλεγε να συνεργαστεί παρόλο που δεν είχα αλλάξει τίποτα απολύτως.

Η επόμενη βδομάδα προβλέπεται να είναι γεμάτη από Linux, IPSec και νεύρα... Άντε να δούμε τι θα γίνει...

ΥΓ. Όχι τίποτα άλλο αλλά μου αρέσει πολύ το αναθεματισμένο το Linux. :)